Forhøjet ping på nogle servers (Løst)
  • Prioritet - Høj
  • Påvirker Server - Kontrolpanelet VPS Accounts
  • Efter nattens flytning har vi oplevet forhøjet ping og serverne arbejder langsomt.

    Vi er ved at kigge på problemet og få det tilbage til normal drift

    ------

    After the night's move, we experienced elevated ping and the servers work slowly.

    We are looking into the problem and getting it back to normal operation

     

    Update: 28/06

    Vi har fundet problemet og har fået rettet op på dette.

    Vi gør et nyt forsøg med at rykke de første 10 natten til Mandag d. 29/06

     

    -----

    We've found the problem and fixed it.

    We make another attempt to move the first 10 night to Monday 29/06

     

  • Dato - 27/06/2020 06:58 - 05/07/2020 21:28
  • Senest opdateret - 28/06/2020 14:54
Nedbrud på server(e) (Løst)
  • Prioritet - Kritisk
  • Påvirker Server - Kontrolpanelet VPS Accounts
  • Vi oplever et nedbrud på server 17. Alle VPS'er der ligger på server 17 kan derfor ikke tilgås i øjeblikket.

    Vi er i færd med at kigge nærmere på sagen.

    Update kl: 20:00

    Vi har sendt en teknikker afsted til datacenteret

     

    Update kl: 22:16

    Serveren er oppe og køre igen.

    Vi undskylder de gener dette har medført

  • Dato - 30/04/2020 18:46 - 04/05/2020 23:18
  • Senest opdateret - 30/04/2020 22:18
Netværket er pt nede (Løst)
  • Prioritet - Kritisk
  • Påvirker Server - Kontrolpanelet VPS Accounts
  • Vi mistede forbindelsen til vores datacenter 01:40 vi er ved at finde ud af hvad der sker.

    VI kommer med en update så snart vi ved mere.

     

    Nettet er oppe igen, vi er ved at finde ud af hvad der skete

  • Dato - 27/04/2020 01:42 - 30/04/2020 19:40
  • Senest opdateret - 27/04/2020 01:51
Højere svar tider til vores server uden for danmark (Løst)
  • Prioritet - Medium
  • Påvirker Server - Kontrolpanelet VPS Accounts
  • Der er pt lidt højere svartider til vores server for kunder der er uden for Danmark.

    VI mener dette kan skyldes nettet i danmark er lidt ekstra presset pga. corona virussen.

    Vi kan desværre ikke gøre så meget ved dette.

     

    ------------------------------------------------------

    There are currently slightly higher response times to our server for customers who are outside Denmark.

     

    We believe this may be due to the network in Denmark being a little extra pressure due to the corona virus.

     

    Unfortunately, we can't do much about this.

  • Dato - 27/03/2020 23:38 - 18/04/2020 13:29
  • Senest opdateret - 27/03/2020 23:41
Nettet er pt nede (Løst)
  • Prioritet - Kritisk
  • Påvirker Server - Kontrolpanelet VPS Accounts
  • Vi mistede nettet til vores datacenter her kl. 15:00 der arbejdes på sagen for at finde fejlen

  • Dato - 10/02/2020 15:10 - 10/02/2020 19:49
  • Senest opdateret - 10/02/2020 15:12
Massivt ddos angreb. (Løst)
  • Prioritet - Kritisk
  • Påvirker Server - Kontrolpanelet VPS Accounts
  • Vi opdagede ved gennemgang af netværket at et par maskiner var udsat for massivt ddos angreb.

    Dette har medført vi har pillet alle 185.51 ip´er ud af drift lige et par timer til vi har fået nogen lunde styr på det hele. 

    Vi undskylder de genere dette må medføre

  • Dato - 20/01/2020 11:06 - 20/01/2020 17:08
  • Senest opdateret - 20/01/2020 11:08
Netværk (Løst)
  • Prioritet - Kritisk
  • Påvirker Server - Kontrolpanelet VPS Accounts
  • Vi har nogle problemer  med at nette går ned i et pr minutter

     

    Vi er i gang med og se om vi kan finde fejlen.

     

    Hilsen SSDvps

  • Dato - 18/08/2019 14:27 - 19/08/2019 20:59
  • Senest opdateret - 18/08/2019 14:30
Alt net nede i datacenter (Løst)
  • Prioritet - Høj
  • Påvirker System - Alt net nede i datacenter
  • Alt net nede i datacenter

     

    De arbejder på og finde fejlen.

     

    Fejl fundet

    Deres Core Router var gået nede med er oppe og køre igen...

  • Dato - 26/06/2019 22:19
  • Senest opdateret - 26/06/2019 22:30
SSDvps hereby announces emergency planned wor (Løst)
  • Prioritet - Kritisk
  • Påvirker Andre - Network Backbone
  • Start of Plan Work: 2017-01-24 02:00:00 CET
    End of Plan Work: 2017-01-24 06:00:00 CET

    Reason for the planned work activity:
    We need to perform a planned maintenance where we will be upgrading software on backbone nodes.
    This planned work is critical in order to ensure network stability and quality.
    Estimated downtime: 1-4 x 8 minutes within service window, for backbone node reboots.

  • Dato - 24/01/2017 02:00 - 05/02/2017 23:22
  • Senest opdateret - 18/01/2017 15:42
Nødarbejde på kantroutere - Emergency work on (Løst)
  • Prioritet - Kritisk
  • Påvirker System - Gateway ASN34309
  • Vi har i forbindelse med kontrol af netværk opdaget at det er muligt for enkelte uønskede UDP protokoller at trænge igennem til vores netværk fra ASN34309.
    Vi er derfor gået i gang med arbejde for at sikre at disse protokoller ikke kan forstyrre den overordnede UDP og TCP drift i vores netværk.
    Udfald i netværket vil ske imens arbejdet står på.
    Arbejdet forventes færdigt kl 23:00

    iODC NOC

    ---

    We have, in conjunction with our network audit discovered that it is possible for some unwanted UDP protocols to penetrate through to our network from ASN34309.
    We have begun emergency work to make sure that these protocols are denied entry to our network.
    Disconnects to our network is to be expected while work is in progress.
    Work will be expected finished at 11pm.

    iODC NOC

  • Dato - 17/05/2016 22:24 - 17/05/2016 23:47
  • Senest opdateret - 17/05/2016 22:24
Core router upgrade (Løst)
  • Prioritet - Høj
  • Påvirker System - Network
  • We have begun upgrading our Core routers. This work will mainly be conducted after 23:00 (11:00PM) to 08:00 (8:00AM).
    This work will, assure better network capabilities (pps and so on) and will together with our DDoS protection (iODC ARMS), ensure a better overall performance!

    ----

    Update 03/04-2016 13:15 CEST

    During the replacement of our corerouter connected to ASN31027 we faced challenges that caused network outtage.
    Due to malformed and broken TCP packages being sent from our provider, our new core equipment began rejecting the BGP connection to our providers CPE.
    In collaboration with the provider we were able to locate the error, and normalize connectivity.

    Our work is still in progress, and will be ongoing over the next 2 nights from 03.00 CEST to 06.00 CEST.

  • Dato - 03/04/2016 01:00 - 17/05/2016 22:24
  • Senest opdateret - 03/04/2016 13:27
DDoS protection - UDP protocol (Løst)
  • Prioritet - Kritisk
  • Påvirker System - Netværk
  • System optimization and currently the UDP protocol are affected.


    -Support

  • Dato - 31/03/2016 11:50 - 31/03/2016 12:06
  • Senest opdateret - 31/03/2016 11:52
Packetloss (Løst)
  • Prioritet - Kritisk
  • Påvirker System - Network
  • Vi har i dag mellem klokken 21:45 og 22:30 oplevet delvist netværksudfald grundet et TCP slowloris (https://en.wikipedia.org/wiki/Slowloris_%28computer_security%29) ddos angreb.
    Vi har allerede fundet fejlen, som skyldtes at vores tærskler og nedre værdier for denne type angreb ikke var korrekte.
    Disse er rettet til, og allerede sat i drift ved vores scrubbing center, og angrebet er derfor afværget, og kan ikke gentage sig.
    Vi vil selvfølgeligt benytte de næste dage på yderligere gennemgang og justering af vores beskyttelse.

    Vi beklager de gener dette kan have skabt for dig.

    Med venlig hilsen
    iODC NOC

  • Dato - 24/03/2016 20:47 - 25/03/2016 12:00
  • Senest opdateret - 24/03/2016 22:52
Forhøjede svartider - Latency increase (Løst)
  • Prioritet - Medium
  • Påvirker Andre - All network operations
  • I perioden 1/2-2016 til 1/3-2016 14/3-2016, vil der være forhøjede svartider til og fra vores netværk i Danmark.
    Dette skyldes en synkron rerouting af vores netværk over vores Tysk/Amerikanske transitpartner Cogent, indtil vi vi i samarbejde med tyske og danske netværksingeniører har færdigudviklet vores anti-ddos systemer.
    Vores forventede slutdato for dette er 1/3-2016.

    ***Opdatering 13/2-2016***

    Svartiderne er halveret.


    --- English version ---

    During the period of 2016-02-01 to 2016-03-01 2016-03-01, there will be rerouting of our network through our German/American transit partner Cogent.
    This means, that your latency will be higher than normal.
    We are doing this rerouting, as we are currently with danish and german network-engineers developing our own anti-ddos systems.
    Our expected end date is 2016-03-01.

    ***Update 2013-02-13***

    Latancy are reduced to half.

  • Dato - 01/02/2016 21:44 - 24/03/2016 20:47
  • Senest opdateret - 02/03/2016 16:35
Kortvarig afbrydelse (Løst)
  • Prioritet - Kritisk
  • Påvirker System - ASN31027
  • Som følge af en portkonfigurationsfejl i vores kantrouter blev vores netværk igennem ASN31027 kortvarigt afbrudt.
    Fejlen blev opdaget med det samme, og forbindelsen genetableret øjeblikkeligt.
    Der kan have været nedetid på op til 6 minutter som følge af denne fejl.

    Vi beklager de gener der måtte have været som følge af dette.

  • Dato - 01/03/2016 14:54 - 01/03/2016 15:00
  • Senest opdateret - 01/03/2016 15:40
Ufremkommeligt netværk (Løst)
  • Prioritet - Kritisk
  • Vi har haft sporadiske udfald på vores netværk gennem det meste af natten til fredag d. 19/2-2016.
    Problemet startede i en router som ikke kunne fremsende datapakker ordenligt igennem til vores udbydere, hvorfor routeren fik et voldsomt høje processorer loadtider.
    Vi har løst problemet og vi er i gang med at fejlsøge yderligere, hvorefter vi påbegynder arbejdet med at sikre at vores failover routere virker som tiltænkt.

    Vi beklager de gener der måtte have været som følge af dette.

  • Dato - 19/02/2016 00:30 - 19/02/2016 01:00
  • Senest opdateret - 23/02/2016 14:26
Planlagt nedetid og IP skifte (Løst)
  • Prioritet - Høj
  • Påvirker System - Alle systemer
  • Søndag d. 27/12-2015 vil alle vores servere blive reallokeret til vores nye datahal.
    Det betyder selvfølgeligt at der vil være en nedetid for alle virtuelle servere du har hos os.
    Samtidigt vil der ske et skift af IP adresser, men du kan allerede NU tage din nye IP i brug.

    https://kontrolpanelet.dk:4083 kan du under dine IP adresser se at du har fået en IP som starter med 185.121, som du kan benytte allerede nu.
    Hvis du gør dette, betyder det, at du vil opleve minimalt nedetid for din virtuelle server når vi flytter vores hardware.
    Når flytningen af hardwaret er overstået, vil det ikke længere være muligt at benytte din gamle IP, da denne ikke tilhører os men det datacenter vi hidtil har været hos, og disse ip'er vil derfor blive fjernet fra vores systemer når flytningen er overstået.
    Det betyder at din virtuelle server SKAL benytte din nye ip som starter med 185.121, så snart flytningen af vores hardware er overstået!

    Flytningen af hardwaret starter kl 18.00, og forventes at tage op til 60 minutter at afslutte, dog vil vi kort før flytningen udsende endnu en mail til dig, hvori vi vil skrive til dig, at flytningen af hardwaret starter, og du vil ligeledes modtage en email så snart flytningen er overstået om, at vi er færdige og klar til at hjælpe dig.

    Når flytningen er overstået vil vi sidde klar på chat, i supporten og på telefonen, hvis du har brug for hjælp.
    Under flytningen skal du dog forvente, at der ikke vil blive besvaret på telefonopkald og support sager.

    Vi ønsker dig en god jul, og på gensyn den 27/12-2015 hvor vi være online fra vores helt nye, og eget datacenter!

    Med venlig hilsen
    SSDvps.dk

    --- ENGLISH VERSION ---

    Sunday the 27th of December 2015, all of our servers will be moved to our new datacenter.
    This means that there will be service downtime for all of our clients virtual servers.

    Furthermore, there will be an IP address change, but it is ALREADY possible to use your new IP!

    On https://kontrolpanelet.dk:4083 you can use your new IP address which begins with 185.121.
    If you do this, your servers downtime will be minimal, after the reallocation of our hardware is complete.
    When the reallocation is done, it will no longer be possible to use your original IP address, and they will be removed from our network as soon as the reallocation is complete!
    This means that your virtual server MUST use your new IP which begins with 185.121, when the reallocation is complete!

    The reallocation begins at 18.00 CET / 6PM CET, and is expected to last 60 minutes, however, we will send you another email shortly before the reallocation begins, and again when the reallocation is complete.

    When the reallocation is over, we will be ready to help you on chat, support tickets and on the phone, if you need help!
    During the reallocation, support will not be answered.

    We wish you a merry christmas, and see you again on December 27th from our brand new, and own datacenter!

    Best regards
    SSDvps.dk

  • Dato - 27/12/2015 18:00 - 09/01/2016 12:26
  • Senest opdateret - 23/12/2015 22:57
Core router i Taastrup nede (Løst)
  • Prioritet - Kritisk
  • Påvirker System - Netværk
  • Kl. 04:03 meldte vores datacenter om udfald på en core router i Taastrup. Dette medførte udfald på flere netværkstjenester.

    Kl. 05:07 fik vi besked om, at driften var normaliseret igen.

    Vi beklager de gener, dette har medført for vores kunder.

  • Dato - 05/02/2015 04:03 - 05/02/2015 05:07
  • Senest opdateret - 05/02/2015 08:28